The Imperial Gunnery Forum


International Vintage Star Wars Collector Forum
 
HomeTIG.comFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Share | .
 

 Clone wars?????

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Jedi_june
Imperial Lieutenant
Imperial Lieutenant
avatar

Posts : 268
Join date : 2012-06-21
Age : 41
Location : Westchester New York

PostSubject: Clone wars?????   Sat Jan 16, 2016 6:40 pm

So I'm finally starting to watch Clone Wars. I watched the micro series, movie and now started the clone wars CN series.

My question is when does all this take place? I figured that the micro series is right before episode 3 but that's it lol!

Thanks in advance
Back to top Go down
View user profile
darthmatt22
Developer
Developer
avatar

Posts : 1658
Join date : 2015-09-29
Age : 27
Location : USA

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sat Jan 16, 2016 7:54 pm

I think it's 5 years after 2(?) and right up to and leading into Episode 3.

Such a great series..as is Rebels! Larry watches as well.

Btw..google Clone Wars watching order for the best viewing experience Cool
Back to top Go down
View user profile
Jedi_june
Imperial Lieutenant
Imperial Lieutenant
avatar

Posts : 268
Join date : 2012-06-21
Age : 41
Location : Westchester New York

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sat Jan 16, 2016 8:15 pm

Thanks for the info Matt

I still haven't watched Rebels lol but I will as son as I'm done with CW.

Quick question thou, does Rebels takes place between episodes 6 & 7???
Back to top Go down
View user profile
darthmatt22
Developer
Developer
avatar

Posts : 1658
Join date : 2015-09-29
Age : 27
Location : USA

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sat Jan 16, 2016 8:30 pm

Rebels is after 3, before 4.

That's all I'll say because certain characters pop up and it's really cool to see them. So..no spoilers!
Back to top Go down
View user profile
Jedi_june
Imperial Lieutenant
Imperial Lieutenant
avatar

Posts : 268
Join date : 2012-06-21
Age : 41
Location : Westchester New York

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sat Jan 16, 2016 8:50 pm

Haha thanks I hate spoilers Evil or Very Mad

yoda
Back to top Go down
View user profile
arohk
Jedi Knight
Jedi Knight
avatar

Posts : 1534
Join date : 2012-06-27
Age : 51
Location : Canada

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sun Jan 17, 2016 6:16 am

I just love the whole Star Wars univers I was hooked in && when I seen the first movie so when it comes to anything to do with movies or shows no matter how crappy (Jar Jar) they are i have to see them. I just loved the clone wars cartoon when it aired but later found out that The series wasn't in the correct order when it was first aired which after rewatching them in the order they should have been done made more sense if it were to corrispond with the actual timeline of the Star wars universe. i will link a site at the bottom that will show the order they should be seen in.  

Like Matt said I am also really into Star Wars rebels which is set before A New Hope which is also a very cool show with lots different stuff happening. Disney is supposedly going to do four or five seasons of the show from what I have heard which will be cool.

There are also rumours of another Star Wars cartoon as well that is suppose to be set during the Sequel Trilogy timeline Episodes VII and beyond it is supose to be out in 2017 or so. Judging by how Disney is going now I am sure it will happen, and possibly other ones my even come up for the timeline between Jedi and episode 7 that would be pretty cool as well I think.  

Here is the link to the site I mentioned
http://www.starwars.com/news/star-wars-the-clone-wars-chronological-episodeorder

Larry
Back to top Go down
View user profile
darthmatt22
Developer
Developer
avatar

Posts : 1658
Join date : 2015-09-29
Age : 27
Location : USA

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sun Jan 17, 2016 8:13 am

Yeah.. the watching order that SW.com or reddit provides is the way to go. Unless you're lazy and don't feel like looking up the next episode in sequence, and letting the good times automatically roll (netflix) lol!

I hope Rebels goes on for four or 5 seasons, that'd be sweet!

I don't know if you saw it, but here's the Rebels Mid Season 2 Trailer.. and it is EPIC

*June, don't watch! Spoilers!*  Smile

Back to top Go down
View user profile
Jedi_june
Imperial Lieutenant
Imperial Lieutenant
avatar

Posts : 268
Join date : 2012-06-21
Age : 41
Location : Westchester New York

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sun Jan 17, 2016 12:23 pm

Thanks Larry for the info & the link, Ima watch it in that order, I won't let the good times roll on Netflix rofl

Yo Matt why tease me bro Angry SW I want to press play so bad bounce but I won't No
Back to top Go down
View user profile
arohk
Jedi Knight
Jedi Knight
avatar

Posts : 1534
Join date : 2012-06-27
Age : 51
Location : Canada

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sun Jan 17, 2016 12:43 pm

OMG Matt That trailer is freaking awesome I can't wait now Smile. Sorry June if I am making the not watching the trailer harder to resist lol
Back to top Go down
View user profile
Nico
TIG Benefactor
TIG Benefactor
avatar

Posts : 1444
Join date : 2013-03-22
Location : Wirral, UK

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sun Jan 17, 2016 1:02 pm

Don't mess with Ahsoka Tano
Back to top Go down
View user profile
Jedi_june
Imperial Lieutenant
Imperial Lieutenant
avatar

Posts : 268
Join date : 2012-06-21
Age : 41
Location : Westchester New York

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sun Jan 17, 2016 1:16 pm

Sad Sad Sad I have to get thru these clone wars so I could get on to Rebels!

Ahsoka's so awesome, she reminds me of my daughter Razz
Back to top Go down
View user profile
arohk
Jedi Knight
Jedi Knight
avatar

Posts : 1534
Join date : 2012-06-27
Age : 51
Location : Canada

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sun Jan 17, 2016 1:24 pm

Ahsoka is so hot, not Sabine Wren hot but hot....Man I got issues lol
Back to top Go down
View user profile
darthmatt22
Developer
Developer
avatar

Posts : 1658
Join date : 2015-09-29
Age : 27
Location : USA

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sun Jan 17, 2016 11:15 pm

@June Sorry! lol! You're way too early in terms of animated SW content to be seeing the awesomeness!

@Nico :Drool:

@Larry I have to agree with you. My top character was Ahsoka for a time, but then came that graffiti-ridden, pink mandalorian armored Sabine! Super cool.

....you do have issues though! Lmao. Kidding! rofl
Back to top Go down
View user profile
Jedi_june
Imperial Lieutenant
Imperial Lieutenant
avatar

Posts : 268
Join date : 2012-06-21
Age : 41
Location : Westchester New York

PostSubject: Re: Clone wars?????   Mon Jan 18, 2016 7:58 am

Did someone just say Graffiti? What a Face
Back to top Go down
View user profile
arohk
Jedi Knight
Jedi Knight
avatar

Posts : 1534
Join date : 2012-06-27
Age : 51
Location : Canada

PostSubject: Re: Clone wars?????   Tue Jan 19, 2016 1:06 am

Yes June we are talking about the smoking hot beauty Sabine above from Rebels.

I think it's a prerequisite to have issues here lol. But admit it Matt you would take a spin across her galaxy Angry SW .......I mean across the galaxy with her ya that's what I ment lol.

Gotta love the fun we all have but I blame James for my issues I was a shy god fearing person til he took me under his Chicken Wing now I am corrupted, Sorry Bro lol.
Back to top Go down
View user profile
Jedi_june
Imperial Lieutenant
Imperial Lieutenant
avatar

Posts : 268
Join date : 2012-06-21
Age : 41
Location : Westchester New York

PostSubject: Re: Clone wars?????   Tue Jan 19, 2016 8:29 am

I have to admit I'm loving clone wars Shocked the stories are great! Season 3 Episode 1 is my favorite so far, Clone Cadets! Go Domimo Squad! cheers I just love cheering for the underdog.

Watching in chronological order, thank you for the link!  drinking

And I think Ventress is also hot Twisted Evil she has that sexy Amber Rose look to her Angry SW haha
Back to top Go down
View user profile
darthmatt22
Developer
Developer
avatar

Posts : 1658
Join date : 2015-09-29
Age : 27
Location : USA

PostSubject: Re: Clone wars?????   Tue Jan 19, 2016 11:15 am

Jedi_june wrote:
And I think Ventress is also hot Twisted Evil she has that sexy Amber Rose look to her Angry SW haha

Hahaha! True. Never compared the two.

@Larry Yeah.. a spin across her.. uh, the galaxy with her would be great! bounce

Edit: Although.. this look is awesome to say the least. :Drool: Gah.. I can't choose anymore!

Back to top Go down
View user profile
Jedi_june
Imperial Lieutenant
Imperial Lieutenant
avatar

Posts : 268
Join date : 2012-06-21
Age : 41
Location : Westchester New York

PostSubject: Re: Clone wars?????   Tue Jan 19, 2016 7:50 pm

On the Star Wars Clone Wars Chronological episode webpage I don't see where the other Clone Wars mini series fits into all of this?
Back to top Go down
View user profile
darthmatt22
Developer
Developer
avatar

Posts : 1658
Join date : 2015-09-29
Age : 27
Location : USA

PostSubject: Re: Clone wars?????   Tue Jan 19, 2016 8:33 pm

I believe it was it's own entity that was originally made to bridge the gap between Ep. 2 and 3 but became so well received that it produced what you're watching now: 6 seasons of CW.
Back to top Go down
View user profile
trappedtexan
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 4332
Join date : 2012-12-01
Location : USA, Texas

PostSubject: Re: Clone wars?????   Tue Jan 19, 2016 10:40 pm

I haven't watched any of the clone wars and only the short stand alone DVD of rebels. You guys are making me want to watch these shows. Of course watching them in that odd order is a lot of work switching DVDs over and over. Got to get Netflix or something.

_________________________________________________
Bryan

I have caviar dreams and McDonald's pockets
Back to top Go down
View user profile
darthmatt22
Developer
Developer
avatar

Posts : 1658
Join date : 2015-09-29
Age : 27
Location : USA

PostSubject: Re: Clone wars?????   Wed Jan 20, 2016 12:33 am

The first time I watched CW I did it in season 1-6 order.. so don't let the watching order turn you away!
Back to top Go down
View user profile
Jedi_june
Imperial Lieutenant
Imperial Lieutenant
avatar

Posts : 268
Join date : 2012-06-21
Age : 41
Location : Westchester New York

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sat Jan 23, 2016 11:15 am

Wow I have to say that I truly slept on this series, the CW is awesome so far. The story's are great.

Snowday = Bingewatch Stormie Smiley

RIP Nahdar! He went out like a trooper, a true soldier!

Kit Fitso Rocks!!!!! cheers
Back to top Go down
View user profile
darthmatt22
Developer
Developer
avatar

Posts : 1658
Join date : 2015-09-29
Age : 27
Location : USA

PostSubject: Re: Clone wars?????   Sat Jan 23, 2016 2:47 pm

Good day for a marathon! I'm snowed in as well.

Hell yeah to Kit Fisto! CW does a great job at giving all the jedi we barely saw in the films a chance to shine.
Back to top Go down
View user profile
 

Clone wars?????

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

 Similar topics

-
» Favorite Clone Wars Art
» My Clone Wars pinewood derby car
» Star Wars Clone Wars Animated
» The Official clonewars thread!
» Clone Wars Favorites

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
The Imperial Gunnery Forum :: Off Topic
-